12 Mayıs 2016 Perşembe

YUNUS EMRE VE TAPTUK EMRE

Benim o aşk bahrîsi
Denizler hayran bana
Derya benim katremdir
Zerreler umman bana

Taptuk Emre Sohbetlerinden  -  Kul hakkı


Yunus Emre Taptuk Sultan'ın dergahına gider. Taptuk Emre'nin Yunus Emre'ye ilk başta söylediği sözlerden biride ''Aslanlı yadigarı! Sen ne kadar dünya kokuyorsun?!'' olur. Yunus Emre ona hizmet eder. Her gün dağdan odun taşır.
Taptuk Emre'nin söylediği Yunus Emre için çok önemli olan sözler: '' Yanlış olan , zor olan , hüsrana götüren kulun hata yapması değil, hatada ısrar etmesidir. Allah'ın bir değil , bin tövbe kapısı vardır. Senin de amel defterini dürdükleri bir günün geleceğini sakın unutma. Azrail canını alır, zaman şanını unutturur , kara toprağa tenini karacakları gün olur. Var işini doğru yap , bu dergahta adını güzellikle andır. Özünü tevhide uydur , yüzünü Mevla'ya döndür. Kimseye razını açma , iven davranma , özünü tevhide tapşır , bedenini dergaha bağışla.''

Bu dergahta Yunus Emre'nin bir Çekikgöz rehberi olur. Adı Abakay'dır. Gözleri görmüyordur. Birkaç ay onun yanında eğitim görür. Abakay bitkileri çok iyi tanır onlardan ilaçlar , merhemler ve şuruplar yapar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder