8 Mayıs 2016 Pazar

YUNUS EMRE VE SİTARE'NİN HİKAYESİ:


    Ben yürürüm yane yane
 Aşk boyadı beni kane
Ne akilem, ne divane
       Gel gör beni aşk n’eyledi?

Gâh eserim yeller gibi
 Gâh tozarım yollar gibi
Gâh akarım seller gibi
       Gel gör beni aşk n’eyledi? 

   Miskin Yunus biçareyim
 Baştan ayağa yareyim
Dost ilinden avareyim
      Gel gör beni aşk n’eyledi?

Bu bölümde Yunus Emre'nin en çok  şu sözlerini beğendim:

 ''Gençtim. Aşk şarabı beni de sarhoş etmiş, aşkın ateşi kalbimde tutuşmuştu. Srahoşluğumun adı Elif' idi. Sarhoşluk veren şarabın aslında ateş olduğunu , şarabın sakiye dönüşeceğini o vakit bilemezdim.''

Şarap sarhoşu gece yarısında uyanır, ama saki'nin sarhoşu ta mahşer sabahında...


Tanışma hikayeleri:



Yunus Emre 19 yaşındayken Ucasar'da Emin Ağa'yı arar. Kuzularını otlatan Sitare'yi görür ve ona sorar. Sitare Yunus Emre'nin boğazına hançerini dayar. Daha sonra hançeri telaş içinde saklar. Sitare Emin Ağa'nın kızıdır. Emin Ağa , Sitare'yi Yunus'la evlendirir. Emin Ağa vefat etmeden önce Elif'i yani Sitare'yi Yunus'a emanet eder. Doğacak çocuklarına eğer erkek olursa İsmail adını koymalarını söyler.


Sitare'den aşkın tarifi:



...Yunus! dedi, parmağını kalbimin üzerinde gezdirerek,
 "burası kalbinin en değerli yeridir.Burada siyah bir nokta vardır,Canın canı, sevenin canı buradadır.O nokta, yoğun bir damla kandan ibarettir.Adına 'Süveyda' yahut 'Sevda' derler.Siyaha çalan rengi yüzündendir bu isim..
Çünkü sevda, kara talih içinde, o kara kan damlasında büyür..
Bütün tecelli denizleri, aşk fırtınaları, işte o bir damla kanda dalgalanıp çırpınır.
 Aşırı sevgi bu damlayı tahrip edip dağıtırsa,parçaları bütün vücuda dağılır.
Aşk işte bu dağılmanın adıdır..Aşık ne yaptığını bilmez olur...



3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmeği sev, sevmeği bil. - Emir Muhammed Taha Gedikli

      Sil
  2. bir oyana vurdu bir bu yana vurdu gönül beni dergaha huzur yüze nuru gelir kadir çalabım aşkı zehreylesede bana seni gerek seni

    YanıtlaSil