13 Mayıs 2016 Cuma

KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM:

Bu kitabı okurken bu sene edebiyatta gördüğüm bilgileri günlük hayatımda kullanmış gibi oldum. Tasavvuf terimlerini biliyor olmak kitabın anlaşılabilirliğini sağladı.  Aslında daha önce hiç bu tarz tasavvuf içerikli bir kitap okumamıştım. Yüzyıllar öncesine gidip Yunus Emre ile seyehat ediyormuş gibi hissettim.Aynı zamanda bahsettiği devride kusursuz bir şekilde anlatmış. İskender PALA , dönemi , siyasi hayatı , Yunus Emre hakkındaki kesin bilgileri kendi kurgusu ve yeteneğiyle harmanlamış. Bu kitabı okumadan önce Yunus Emre'nin böyle bir hikayesi olabileceğini düşünmemiştim. Tapduk Emre'nin dergahında yetişmiş bir şair olarak düşünmüştüm. Bu kadar zorluklar yaşamış olabileceği tahmin etmezdim.Yunus Emre'nin hikayesi ile yazarın anlatımının birleşimi çok güzel bir sonuç çıkarmış. Şahsen Yunus Emre'nin hayatını internetten açıp okusaydım bu kadar akılda kalıcı ve zevkli olmazdı. Zaten sanatta bu ya estetik güzelliği ile ilgi çekiyor, öğretici metinlerden daha çok tercih ediliyor. Macera veya fantastik bir kitap olmamasına rağmen sürükleyici bir kitap. Benim için güzel bir deneyimdi. Kitabın en beğendiğim kısımları: Yunus Emre'nin dervişliği tanımlaması , Sitare'nin aşkı tanımlaması , ''Bizim Yunus'' bölümü. Bence kitap gerçek dışı değil , olağan olaylar içeriyor. Kitabın başındaki Molla Kasım ile ilgili kısımı kitabın diğer bölümlerine göre daha az beğendim. Daha az inandırıcı buldum ama yinede güzeldi. Son olarakta , Od önerebileceğim bir kitap oldu.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder